Du kan spare en time pr. medarbejder med et CRM system

Mandag i sidste uge, startede jeg morgenen ud med, at at møde på arbejde, blive mindet om at jeg havde et telefonmøde fra en alarm på min telefon. Jeg rodede min stak af papir igennem, for at finde nummer og navn på kontaktpersonen i virksomheden – den luskede lap havde gemt sig bagest i kommodeskuffen.

Da jeg ringer op, kan jeg kun vagt huske hvad vi snakkede om på sidste møde, og hvordan han så ud og hvad virksomheden lavede var helt væk. Under telefonmødet begynder det langsom at dæmre, at Thomas – som han hedder – er håndværker. Dem har jeg snakket med en hel del af i denne uge, og jeg kan ikke huske om det var ham der gik op i biler, eller ham der havde en søn der gik på samme fodboldhold som min søsters yngste.

Jeg tør ikke gætte, og dermed bliver samtalen holdt rent professionelt, og han er ikke så lose, som jeg ellers mindes at han var under sidste samtale.

Efter mødet bladrer jeg igen stakken af papirer igennem, og finder endnu en lap – denne gang på opslagstavlen, hvis placering nok har givet mening, da jeg hængte den dér.

“To do” er overskriften, og jeg prøver at tyde de skriblerier, der er blevet smidt udover den. Jeg læser den to gange, og går så i gang med dagens opgaver. Logger ind i CRM og registrerer nogle timer jeg glemte fra igår. Logger på mailen og svarer på et par, men begynder så at kede mig, og beslutter at gå i gang med at kigge kundelisten igennem. Åbner i excel-arket og begynder at rode listen igennem for at vælge nogen ud at tjekke op på.

Vil lede efter yderligere informationer i et andet ark, men kan ikke finde det i den mappe, jeg tænker det må ligge i. Jeg stikker hovedet over til min kollega ved nabobordet, og spørger ham. Han vidste det heldigvis. Det er ikke altid, at jeg er så heldig i første forsøg.

Klokken er nu 10, og jeg har allerede brugt omkring 20 minutter ud af to timer på at lede og logge ind diverse steder for at kunne arbejde.

I dag er det tirsdag otte dage senere, og det er præcis syv dage siden, at jeg besluttede, at det skulle være slut med spildtid. I dag mødte jeg på kontoret, satte mig ved computeren og loggede på SkyViewCRM, som samler data ét sted.

Herfra har jeg tjekket mails, kunder og økonomi m.m. Det bliver en god uge.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *